atalon
A szülők szerepe kulcsfontosságú a gyerekek pénzügyi szokásainál

Fintech Világa

A szülők szerepe kulcsfontosságú a gyerekek pénzügyi szokásainál

Fintech.hu

23:12

2025. 02. 18.

Kategóriák

Leírás

Az új generáció pénzügyi szokásairól több adásban is esett már szó. Ezúttal a Fintech Világa eheti adásában Érczfalvi András műsorvezető és Csányi Kristóf, a Peak tanácsadója Konczér Esztert, az OTP Bank fiatalság stratégiájáért felelős product owner-t látták vendégül. A fiatalok az egyik legfontosabb célközönsége a legtöbb piaci vállalatnak. A bankok, kimondottan a hagyományos (inkumbens) intézmények esetében ez különösen fontos. Az előző 5-10 évben ugyanis a neobankok komoly kihívói lettek a hagyományos pénzintézeteknek, különösen a fiatalok, új bankszámlások akvirálásával.  A fiatal ügyfelek megszerzésének egyik kulcsa a pénzügyi oktatás lehet - ez az OTP Bank fiatalság stratégiájának is az egyik fontos eleme. Konczér Eszter betekintést nyújtott a Bank fiatalokkal kapcsolatos “Junior Tracking” kutatásába, és az erre épülő stratégiába is. Hogyan segíthetjük a fiatalokat a pénzügyi tudatosságban? Az OTP célja, hogy a szülőket és a fiatalokat is támogassa a pénzügyi edukációban. A fiatalok legtöbbször a szülőktől és családjuktól tanulják el a pénzügyi szokásokat. Ezek ugyanakkor gyakran nem megfelelőek vagy károsak. Magyarországon az oktatási rendszerekben kevés szerepet kap a pénzügyi oktatás, a szülők azonban sok esetben maguk sem pénzügyileg tudatosak. A helyzetet nehezíti, hogy hazánkban a pénzügyek gyakran tabu téma a háztartásokban. Ez tovább nehezíti a fiatalok helyzetét, hogy megértsék a mindennapi pénzügyek alapjait, és jó szokásokat tudjanak kialakítani. A szülők szerepe a példamutatásban kulcsfontosságú, ezért nagy hangsúlyt fektet az OTP Bank a szülők oktatására, segítésére is. Korán megismerkedünk a pénzzel A pénzügyi tudatosság alacsony Magyarországon, ennek ellenére nagyon fiatal korban találkozunk már a pénzzel. Az OTP Bank kutatásai szerint 7 éves kortól kezdenek el pénzt kezelni a gyerekek, főként a suliban a büfében. Kutatásukban a 16-30 éves korosztályt kérdezték és vizsgálták. A korosztály pénzügyi terveiről készült kutatás szerint sokan borúsan látják a jövőt: bizonytalanok abban, hogy lesz-e lehetőségük lakást vagy autót venni. Ennek ellenére a megtakarítás iránti igény erős, de sokan nem tudják, hogyan kezdjenek neki. Emellett az új generációk gyakran más célokat tűznek ki, mint a korábbiak: A klasszikus célok (lakás, autó) még mindig jelen vannak, de egyre többen gyűjtenek mobilitásra, élményekre, utazásra.A vésztartalék fontossága is megjelenik náluk – felismerték, hogy fontos az anyagi biztonság. A teljes adás az alábbi Spotify linken visszahallgatható.

További epizódok

00:00

00:00