atalon
Szintet lépnek a vállalkozások az Iránytű platformmal 

Fintech Világa

Szintet lépnek a vállalkozások az Iránytű platformmal 

Fintech.hu

18:57

2025. 12. 15.

Kategóriák

Leírás

A Fintech Világa legújabb adásában már a jövő heti, jubileumi 500. epizód árnyékában beszélgetünk: a stúdióban Érczfalvi András műsorvezető, Suppan Márton, a Peak alapítója, valamint Kovásznai Ádám, az MBH Efin Technologies üzletágvezetője. A téma viszont nagyon is a jelenről szól: mi történik akkor, ha a „beyond banking” nem szlogen, hanem kézzelfogható eszköz a kkv számára – és miért most lett ennek igazán tétje. Az adás főszereplője az Iránytű, az MBH csoportszinten fejlesztett, augusztus végén bemutatott szolgáltatása. Az Iránytű célja egyértelmű: a KKV-kat nem (csak) banki termékekkel, hanem adat- és információalapú döntéstámogatással, proaktív problémamegoldással segíteni a mindennapi működésben. A beszélgetésben előkerülnek olyan nagyon konkrét fájdalompontok, amelyek egy vállalkozónál hetente, néha naponta visszatérnek, és amelyekre az Iránytű megoldást kínál. Ilyen például az ÁFA-tervezés, amikor az ember nem szeretne az utolsó pillanatban szembesülni azzal, hogy „holnapra kellene négy és fél millió”. Az Iránytű nem általános tanácsokat ad, hanem a cég helyzete alapján levezetett, valós idejű iránymutatást. Fontos ígéret az is, hogy a platform bankfüggetlen. Nem csak MBH-s ügyfeleknek szól, például OTP-s és K&H-s vállalkozók is használják. Ráadásul 30 napos próbaidővel kipróbálható – ami a vállalati világban önmagában is kihívás, hiszen itt nem egy esti app-letöltésről van szó, hanem komolyabb onboardingról és cégadatok megadásáról. Adatból javaslat: nem terméket tukmálnak, hanem problémát oldanak meg Az Iránytű – és a mögötte lévő beyond banking gondolkodás – akkor működik igazán, ha a rendszer személyre szabott ajánlásokat nyújt.  Nem azt mondjuk, hogy „itt egy hiteltermék”, hanem azt, hogy „látszik, hogy gond lehet a likviditással – találjunk ki valamit”. Ez a szemlélet egyszerre előny az ügyfélnek (mert relevánsabb), és a banknak is (mert értelmesebb, fenntarthatóbb kapcsolatot épít). A kulcskérdés viszont ugyanaz marad: hogyan lehet ezt a digitális valóságot eljuttatni oda, ahol még sokszor a digitális alapok is hiányoznak. A teljes adásban szó esik a kkv-szektor digitalizáltságáról, az AI lehetőségekről, valamint az innovatív, nemrég bemutatott agrár vállalkozásoknak szóló platformról. Az adás az alábbi Spotify linken visszahallgatható.

További epizódok

00:00

00:00