Reklamátor
Emlékezetes kampányok: Létezik az ikonikus reklám receptje?
Magyar Reklámszövetség
37:54
2025. 10. 29.
Kategóriák
Leírás
Ennek a Reklamátor podcast beszélgetésnek a kiindulópontját az adta, hogy a Reklámtörténet blog a közönség és a szakma segítségével összeállította „Az elmúlt 50 év legjobb magyar reklámjai” listát. Három kreatívigazgató próbálta megfejteni a legemlékezetesebb, legsikeresebb hazai reklámok siker-receptjét: Talán azért emlékszünk a régi kampányokra ennyire erősen, mert a kilencvenes évek elejéig gyakorlatilag egycsatornás világban éltünk? Akkoriban, ha valami adásba került, azt mindenki látta – és másnap mindenki arról beszélt. Ma viszont ezer inger között kell kitűnni. De vajon mi tesz egy reklámot valóban ikonikussá? „Ma rosszul állunk a humorral, pedig a toplistás reklámok nagy része humoros volt” – mondta Nagy László, az ACG kreatívigazgatója, aki szerint jelenleg sokkal nehezebb vicces reklámot készíteni, főleg akkor, ha a döntéshozatalban túl sokan vesznek részt. Kovács Levente a Reklámtörténet blog atyja és a White Rabbit kreatívigazgatója hozzátette: a humor ma már gazdasági kérdés is. „Egy jobb piacon, ahol nem kell minden fillért megfogni, sokkal lazábban, önironikusabban mernek reklámot csinálni.” A beszélgetés során a hazai-magyar-nemzeti faktor is hangsúlyosan szóba került: A Prodizsáj kampány például épp azért vált meghatározóvá, mert mélyen beágyazódott a magyar kulturális közegbe. Ha ugyanez a kampány egy nemzetközi márka, mondjuk a Glastonbury fesztivál számára készült volna, valószínűleg nem vált volna ennyire szeretetté itthon – még ha a megbízó szerint nem is működött tökéletesen. A stúdióvendégeket Pőcze Balázs, a Mito alapítója kérdezte. A felvétel 2025. agusztus 28-án készült. Stúdióvendégek: Kovács Levente, a White Rabbit kreatívigazgatója és Nagy László, az ACG Budapest kreatívigazgatója Az epizód műsorvezetője: Pőcze Balázs, a Mito alapítója, kreatívigazgatója A Reklamátor podcast készítői: - Koncepció: Novák Péter (MRSZ, elnök), Szigeti Péter (Ringier) - Tartalom: Fülöp Szilvia (MRSZ, főtitkár), Gulyás János (kommunikációs szakember / MRSZ), Mérő Ádám (Coca-Cola / MRSZ), Novák Péter (MRSZ), Szabó Béla (Magyar Telekom / MRSZ), Szigeti Péter (Ringier) - Producerek: Novák Péter (MRSZ, elnök), Fülöp Szilvia (MRSZ, főtitkár) - Szerkesztő: Molnár Kinga - Stúdiómunka és vágás (Atmedia - Atalon Stúdió): Kelemen Dániel, Kocziszky Attila, Kovács András, Mayer Aida - Arculat, animáció: Pőcze Balázs (Mito / MRSZ), Juhász Péter, Radnics Annamária - Kommunikáció: Fülöp Szilvia (MRSZ)