Kategóriák
Leírás
A Magyar Reklámszövetség Reklamátor podcastsorozatának legújabb epizódja a szakmai utánpótlás témát járja körül, amelynek egyik apropóját az IAB Hungary 2024-es „Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről” pályázat adta. Török Diána, a WPP Media kommunikációért és oktatásért felelős igazgatója kérdezte a stúdióvendégeket: Markos-Kujbus Évát, a Corvinus Egyetem adjunktusát, valamint tanítványát, Kocsó Barbarát, a díjazott szakdolgozat szerzőjét. Markos-Kujbus Éva több mint húsz éve kötődik az egyetemhez, és régóta sikeresen mentorál hallgatókat különböző szakdolgozat-versenyeken. Kocsó Barbarával személyes beszélgetésekből alakult ki az a szakmai kapcsolat, amely végül közös munkához vezetett. Kocsó Barbara hangsúlyozza: a jó szakdolgozat alapja, hogy a hallgatót valóban érdekelje a téma. Tanára szerint ez kulcsfontosságú, hiszen a szakdolgozat a tanulmányok megkoronázása; olyasmi, amit csak akkor lehet jól megcsinálni, ha a kutató sajátjának érzi a témát. A dolgozatírási folyamat sokszor terápiás jellegű, és a szerzőtől a trendek ismerete mellett egyedi fókuszt igényel. A „Görgetés a bőrápolásért – A TikTok mint edutainment eszköz kvalitatív vizsgálata” című nyertes dolgozat a közösségi média edukációs szerepét kutatja. Szerzője úgy látja, a szakdolgozatírás különleges lehetőség arra, hogy a hallgató saját hozzáadott értéket teremtsen és valódi tudományos eredményt tegyen le az asztalra – még az AI korában is. Az IAB versenyén elért eredmény számára fontos visszajelzés volt: kutatása nemcsak akadémiai, hanem szakmai közegben is megállja a helyét. Markos-Kujbus Éva pedig a szakdolgozatban a projektmunka csúcspontját látja, amely bizonyítja, hogy a hallgatók készen állnak az iparági feladatokra. (A felvétel 2025. szeptember 18-án készült.) Stúdióvendégek: - Markos-Kujbus Éva, Corvinus Egyetem, adjunktus - Kocsó Barbara, Mastercard Services, stratégiai tanácsadó Az epizód műsorvezetője: - Török Diána, WPP Media, kommunikációért és oktatásért felelős igazgató A Reklamátor podcast készítői: - Koncepció: Novák Péter (MRSZ, elnök), Szigeti Péter (média és kommunikációs szakember) - Tartalom: Fülöp Szilvia (MRSZ, főtitkár), Gulyás János (kommunikációs szakember / MRSZ), Mérő Ádám (Coca-Cola / MRSZ), Novák Péter (MRSZ), Szabó Béla (Magyar Telekom / MRSZ), Szigeti Péter (média és kommunikációs szakember) - Producerek: Novák Péter (MRSZ, elnök), Fülöp Szilvia (MRSZ, főtitkár) - Szerkesztő: Molnár Kinga - Stúdiómunka és vágás (Atmedia - Atalon Stúdió): Kelemen Dániel, Kocziszky Attila, Kovács András, Mayer Aida - Arculat, animáció: Pőcze Balázs (Mito / MRSZ), Juhász Péter, Radnics Annamária - Kommunikáció: Fülöp Szilvia (MRSZ)